Które filmy Munka uważacie za najlepsze? Proszę, wymieńcie je tu w kolejności od najlepszego do najgorszego.
Na dzień dzisiejszy, moje TOP 5 wygląda w sposób następujący:
1. Pasażerka
2. Człowiek na torze
3. Zezowate szczęście
4. Eroica
5. Niedzielny poranek
o ile Eroica niejednokrotnie leciała na Kino Polska, to z resztą filmów nieco gorzej. Człowiek na torze jeszcze
widnieje na yt, a reszta? jakieś pomysły?
Uważam że nie było lepszego polskiego reżysera. Szanuję Polańskiego, Wajdę czy Kuca, ale wszystkie filmy Munka to prawdziwe perły. Nie znam lepszego filmu wojennego od "Pasażerki" a najlepszą komedią jaką widziałem jest "Zezowate szczęście" Jaka szkoda że odszedł tak tragicznie i tak młodo.
Proszę o odpowiedź czy warto go zakupić. Na razie widziałem "Kolejarskie słowo" i "Niedzielny poranek" - bardzo dobre.
Wiele wskazuje na to, że Andrzej Munk, w chwili swej tragicznej śmierci, nie osiągnąwszy nawet czterdziestki, znajdował sie wciąż w początkowej fazie artystycznej drogi, która wydawała się przed nim otwarta, ale której przebycie nie było mu pisane. Rozmaite projekty, które przed śmiercią inicjował, porzucał, wracał do...
więcejDziś mija 50 lat od premiery " Pasażerki " - filmu Munka , o którym cokolwiek bym nie napisał , wypadnie blado i sztucznie. Moim zdaniem , byłby twórcą , przy którym najwięksi giganci kina wyglądaliby jak krasnale. Wielu , mnie także, irytował i irytuje niemiecko -żydowski przekłamaniec "nasi ojcowie , nasze...
Z profilu wygląda niemal jak sobowtór wielkiego Roberta. Tak czy inaczej - respekt za "Zezowate szczęście" i "Eroicę".
Trwa wojna. Zimą do Zakopanego przyjeżdża piękna zakonnica. W korytarzu w wagonie mija ją Andrzej, oboje wysiadają na tej samej stacji. Zakonnica próbuje nawiązać kontakt z łącznikami podając hasło: „białe gołębie”. W obawie przed Gestapo nikt nie chce udzielić jej pomocy. Kobieta udaje się do jednej z zakopiańskich...
więcej